Softtype.se

Få feedback från din e-handelskunder

Det finns massor av grundläggande åtgärder man kan vidta för att öka försäljningen i sin webbshop. Se till att upplevelsen är intressant, att det finns spännande kampanjer och att checkout-processen är smidig – det är några exempel. Men det är svårt att veta var du bör lägga ditt fokus, om du inte vet vad kunderna tycker.

Om du vill få bästa möjligheten att få värdefull respons från dina kunder (och besökare som valt att inte handla) kan du ta hjälp från experter. På ungapped.se får du tillgång till tjänster inom digital kommunikation och marknadsföring. Du får hjälp med att utforma smarta enkäter med hög responsfrekvens, tips på kampanjer och råd för hur du effektivt marknadsför din e-handel via till exempel e-post.

Var aktiv i arbetet

Det är också bra att vara delaktig i hemsidan, oavsett om du är tekniskt kunnig eller inte. Att regelbundet gå in och klicka runt på hemsidan, och låtsas vara en kund, kan vara guld värt. Kanske hittar du en produkt som inte längre finns i lager. Eller så märker du att sidan kanske är slöare än vanligt och det är dags att kontakta webbhotellet. Du får också lättare att relatera till dina kunder och vad de värdesätter över andra saker.